איך מועדון לקוחות עוזר לעסק להמריא 2017-08-23T15:51:13+00:00

איך מועדון לקוחות עוזר לעסק להמריא

איך הקמת מועדון  לקוחות לעסק גורם להגברת המכירות והגדלת הרווח

לכל עסק יש שאיפה לגדול ולהשיג עוד מכירות. אחת הדרכים בדרך לשם היא הקמת מועדון לקוחות לעסק.

מודעות לקוחות מתאים בעיקר לעסקים מתחום המסחר ותחום האוכל. המאפיין של עסקים מסוג זה הוא מספר גדול של לקוחות שלא באים לקניה חד פעמית ומספר גדול של מוצרים שהעסק מוכר.

לעסק שמוכר שירות שהוא חד פעמי במהותו כמו הדברה, עריכת דין או אינסטלציה (שירות אינסטלטור)  מועדון לקוחות פחות רלבנטי כי מספר הלקוחות מצומצם והשירות הוא חד פעמי בדרך כלל.

לעומת זאת עסק כמו חנות אופנה, רשת בתי קפה או חנות לאספקת ציוד לחשמלאים או למשפצים יכול להעלות את המכירות בעזרת הקמת מועדון לקוחות. במקומות אלה יש בדרך כלל לקוחות שיש להם פוטנציאל לחזור לקניה נוספת וכדאי להשקיע בהם.

למועדון לקוחות יש הרבה יתרונות

  • אפשר לצבור הרבה פרטים על הלקוחות כמו גיל\מין\מצב משפחתי\מקום מגורים\כתובת\טלפון ומאפייני קניה. המידע הזה יכול לשמש את העסק לצרכים מחקריים שונים. כך למשל אם סופרמרקט יראה שרוב לקוחותיו הן נשים בגיל מסוים הוא יוכל להוסיף עוד מוצרים שמתאימים להן
  • אפשר לעקוב אחרי הרגלי הקניה של הלקוחות הקבועים ולפי זה לדעת איך לשפר את העסק. לדוגמה אם בחנות אין כמעט תנועה בין 9 ל10 בבוקר אז כדאי אולי לפתוח ב10 ואם ביום מסוים קונים יותר ממוצר מסוים אפשר להערך מבחינת מלאי.
  • מועדון לקוחות מגביר נאמנות של הלקוח לעסק וגורם לו לחזור לקניה נוספת. בדרך כלל העלות להבאת לקוח חדש לעסק היא יותר גבוהה משימור לקוח קיים. לדוגמה בית קפה יכול לתת כוס קפה עשירית חינם או הנחה ביום ההולדת של הלקוח. לקוח שמתרגל לקנות בעסק הוא לקוח שיש עליו פחות הוצאות שיווק
  • ניתן לפעול בשיתופי פעולה עם בעלי עסקים מתחומים אחר כדי לתת הטבות ללקוחות ולהגביר את הנאמנות. לדוגמה רשת אופנה יכולה להציע הנחה של 10% בבית קפה שנמצא באזור. כך 2 העסקים יוצאים נשכרים
  • ניתן להציע מבצעים קודם כל לחברי המועדון כדי לחסל מלאי קיים. כך חנות אופנה יכולה לחסל מלאי של מגפיים בסוף החורף.
  • ניתן לבדוק הכנסה של מוצרים חדשים על ידי מתן הנחה לחברי מועדון כדי לבדוק את הביקוש. לדוגמה רשת כלי מטבח יכולה להכניס סוג חדש של כלי בישול במלאי קטן ולבדוק אם יש לו ביקוש בכלל לפני הזמנת מלאי גדול
  • אפשר לשווק מבצעים לחברי המועדון קודם לפי פילוח דמוגרפי של גיל\מין\מקום מגורים ועוד בכמה אמצעים כמו: שליחת הודעת מייל עם קופון, בניית קמפיין פייסבוק שיכוון לחברי המועדון (ניתן להכניס טלפונים ומיילים לפייסבוק ולשווק לקהל שנוצר וגם לקהלים דומים שיכולים להיות לקוחות פוטנציאליים)

מועדון לקוחות חייב לבדל את חברי המועדון מלקוחות "רגילים" על ידי מתן הטבות ומבצעים שלקוחות רגילים לא יכולים לקבל ללא הצטרפות למועדון. הטבות יכולות להיות הנחה קבועה במעמד התשלום, מתן הנחות בעסקים אחרים (אחרי הסכם איתם), תוכניות נאמנות של צבירת נקודות למתנות בעסק, מתן קדימות לחברי המועדון בקנייה של מוצרים יחודיים או חדשים ועוד דברים יחודיים כמו מתנות מעל קניה בסכום מסוים ומבצע ליום ההולדת.

ניהול והקמת מועדון הלקוחות חייב להיות מקצועי ויעיל בהתאם לעסק. לא כל פתרון שמתאים לעסק אחד יתאים לעסק אחר.  המועדון חייב להיות עם סביבה מחשוב תומכת שתשמור את פרטי הלקוחות, תדע לנהל קופונים וכרטיסי מתנה נטענים, תעקוב אחרי הקניות וההוצאות של חברי המועדון בכל מיני חתכים כמו ימים בשבוע, שעות ועונות שנה.

בעזרת מערכת ניהול מועדון הלקוחות ניתן יהיה להוציא דוחו"ת שונים על העסק וכך לייעל אותו.