איך מנהלים נכון את מועדון הלקוחות של העסק? 2017-08-23T15:50:34+00:00

איך מנהלים נכון את מועדון הלקוחות של העסק?

מועדון עסק צריך ניהול נכון כדי להביא רווחים

אז יש לכם עסק והבנתם שמועדון לקוחות יכול להגדיל לכם את כמות הלקוחות ואת מחזור העסקים.

מועדון לקוחות הוא מחויבות של העסק ולכן צריך גם לדעת לנהל אותו בצורה נכונה.

חשוב שלחברי המועדון יהיו הטבות בלעדיות שאי אפשר לקבל בדרך אחרת. כך שאם נראה מוצר בהנחה לחברי מועדון זה יהיה מיוחד רק להם.

 

השלב הראשוני צריך להיות מחקר של העסק ושל עסקים דומים. אפשר לבדוק בעסקים מתחרים שעובדים טוב איזה מועדון לקוחות יש להם ומה ההטבות שהוא מציע. לא כל הטבה מתאימה לכל עסק.

כשמקימים את המועדון כדאי לקחת כמה שיותר פרטים מהמצטרפים למועדון. פרטים שצריך לקחת הם מייל, מגדר, טלפון, מקום מגורים, תאריך לידה ועוד דברים בהתאם לעסק. מהפרטים האלה אפשר ליצור פרסום ממוקד ללקוחות של העסק בכל מיני צורות כמו גוגל, פייסבוק, דיוור במייל או פניה בטלפון. אפשר כך לפרסם מבצע ליום ההולדת או מבצע לתושבי אזור מסויים.

הנפקת הכרטיס יכולה להיות בחינם או תמורת תשלום חד פעמי קטן. גם כאן כדאי לבחון מה עושים אחרים.

ניתן גם להוציא סטטיסטיקות מהמערכת ולראות למשל מיהם הלקוחות הכי טובים, באיזה שעות הם קונים, באיזה ימים הם קונים, מה המוצרים הנקנים ביותר ועוד. עם המידע הזה אפשר לשפר את העבודה הכללית של העסק.

 

נניח שרוצים להקים מועדון ללקוחות של בית קפה או מסעדה:

לפי האופי של העסק אפשר להבין שחוזרים אליו הרבה פעמים (אלא אם העסק ממוקם במקום נידח שעוברים בו באופן רב פעמי). אם העסק הוא חלק מרשת אז שילוב של מועדון לקוחות בכל הרשת יתן יותר כח.

ללקוח בדרך כלל יש כמה אפשרויות בבחירת מסעדה\בית קפה ואנחנו צריכים לגרום לו להגיע דווקא לשלנו. אפשר לעשות את זה למשל עם מתן הנחה קבועה למי שהוא חבר מועדון, מתן מתנה ביום ההולדת, מתן הנחה על מוצרים נוספים שהמסעדה מוכרת (כמו למשל מאפים או שוקלדים ) , מתן הנחה לפי מספר קניות כמו קפה חינם על כל 10, מתן מתנה על קניה גדולה כמו קינוח חינם על ארוחה וגם אפשרות גם לכרטיס נטען שאפשר לתת ללקוח בשבילו עצמו או שהוא יכול לתת כמתנה למישהו אחר.

במקרה של רשת מסעדות כל ההנחות יהיו תקפות לכל הסניפים כי חייבת להיות אחידות.

רשת מסעדות יכולה גם לבנות אפליקציה להזמנות שתהיה מחוברת למועדון.

מקרה אחר של מועדון לקוחות לעסק יכול להיות ברשת אופנה. בגדים הוא צורך שיש לאנשים כל הזמן

ולכל מיני צרכים שונים כמו אירוע או ציוד ספורט. מועדון הטבות לחנות אופנה יכול לעזור למשוך את הלקוחות לחנות למבצעים מיוחדים (חשוב שיהיו רק לחברי מועדון) ויכול לעזור לחסל מלאים שלא נמכרו במבצעי הנחה רק לחברי מועדון. עוד אפשרויות הם לפנות בזמנים מסוימים כמו חגים או תחילת עונה. גם כאן כדאי לאפשר כרטיס נטען שניתן כמתנה ויכול להגדיל עוד יותר את התנועה לעסק.

את מועדון הלקוחות צריך לחבר לקופות של העסק כדי לראות שהוא באמת מכניס רווחים ומועיל לעסק.